Stockholm stads himmel
Anckers & Co AB Logotype

BEPRÖVADE KONCEPT, NYA IDEER,
ERFARENHETER OCH KUNSKAPER

Sökformulär

 

TIDNINGAR

Utbudet av tidningar är större än någonsin. Särskilt specialtidningar för olika fritidsintressen, som bilar, båtar, resor, antikviteter, mode, sporter, heminredning, matlagning och så vidare. Samtidigt minskar deras upplagor samtidigt som segmenten av läsare får en tydligare profil.

Det gör valet av annonsmedia svårare än någonsin. Ska man satsa på en dyr annons i en påkostad månadstidning, eller sprida sitt budskap i dagspressen? Var letar målgruppen aktivt efter det de vill ha, eller veta mer om?

Valet av annonsmedia är ett avgörande förarbete. Billigt kan bli väldigt dyrt, om den stora fina annonsen till sista-minuten-pris går i fel media.

En betydligt mindre annons i en etablerad tidning som når större andel av målgruppen, hade gjort ett betydligt bättre jobb och fått fler intresserade?

En analys av alla tänkbara kanaler, i relation till ekonomiska resurser och realistiska resultatmöjligheter, tycker vi är en bra början på ett lönsamt samarbete. Mediavalet bli i viss mån en vägvisare för konceptet och kampanjens kreativa idé.